Program: Luni - Vineri 10:00 - 19:00
 Vreau să-mi stabilesc sediul societății la mine acasă. Avocat Elena CIUCHI explică tot ce trebuie să știi despre impozitul datorat pentru casă.

Avocat Elena CIUCHI explică tot ce trebuie să știi despre impozitul datorat dacă îți stabilești sediul societății la tine acasă. Există numeroase situații în practică când persoanele care au o societate stabilesc sediul societății acasă sau la un prieten, la părinți sau la o cunoștință.
Codul fiscal stabilește trei destinații pentru imobilele deținute de PERSOANE FIZICE-rezidențiale, nerezidențiale și mixte.
    1. Imobilele cu destinație rezidențială sunt cele care sunt utilizate în proporție de 100% pentru locuință.
    2. Imobilele cu destinație nerezidențială sunt cele care sunt utilizate în proporție de 100% pentru activitate economică.
    3. Imobilele cu destinație mixtă sunt utilizate parțial în scop de locuință și parțial pentru activitate economică.
Codul Fiscal stabilește modalități diferite de calcul a impozitului, pentru fiecare destinație în parte.
Legiuitorul a stabilit, prin Codul fiscal și prin normele de aplicare ale Codului Fiscal, criteriul în baza căruia destinația se schimbă din rezidențială în mixtă: dacă societatea desfășoară activitate economică în acel imobil.
Art. 458 Codul Fiscal: „(1) În cazul clădirilor cu destinaţie mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculează prin însumarea:
a) impozitului calculat pentru suprafaţa folosită în scop rezidenţial conform art. 45.
b) impozitului determinat pentru suprafaţa folosită în scop nerezidenţial, indicată prin declaraţie pe propria răspundere, prin aplicarea cotei menţionate la art. 458 asupra valorii impozabile determinate potrivit art. 457, fără a fi necesară stabilirea valorii prin depunerea documentelor prevăzute la art. 458 alin. (1).
(2) În cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfăşoară nicio activitate economică, impozitul se calculează conform art. 457. Punctul 5 art. 1 din Normele de aplicare ale Codului Fiscal: „(1) în categoria clădirilor nerezidențiale sunt incluse acele clădiri care sunt folosite pentru :
      • activități administrative;
      • activități de agrement;
      • activități comerciale;
      • activități de cult;
      • activități de cultură;
      • activități de educație;
      • activități financiar-bancare;
      • activități industriale;
      • activități de sănătate;
      • activități sociale;
      • activități sportive;
      • activități turistice;
      • alte activități similare, indiferent de utilizare și/sau denumire, fără ca aceasta să intre în categoria clădirilor rezidențiale.
(4) Clădirile în care nu se desfăşoară nicio activitate sunt considerate rezidenţiale sau nerezidenţiale în funcţie de destinaţia care reiese din autorizaţia de construire. Legea 9/2023 a fost promulgată. Subțierea Dosarului cu Șină devine realitate. Citește AICI impactul produs de această lege și ce interdicții au acum autoritățile ! Prin urmare, simpla stabilire a sediului unei societăți la casa sau apartamentul pe care îl dețineți NU ATRAGE, în mod automat, schimbarea destinației imobilului și majorarea impozitului.
Important este dacă desfășurați sau nu activitate economică la acel sediu.
În practică, Direcțiile de Taxe și Impozite Locale, probabil din dorința de a colecta sume la bugetul local, au început să interogheze, din oficiu, baza de date a Oficiului Național al Registrului Comerțului. În urma acestor interogări, se încearcă a se identifica unde au societățile stabilit sediul social sau punctul de lucru.
Dacă constată că sediul social sau punctul de lucru este stabilit la casă ori apartament, emit, retroactiv pentru ultimii câțiva ani, decizie de impunere în care stabilesc din oficiu impozitul ca pentru destinație nerezidențială (impozitul cu modalitatea de calcul cea mai costisitoare pentru contribuabil).
Această decizie de impunere poate fi anulată dacă a fost emisă abuziv!
Uneori, în practică, Direcțiile de Taxe și Impozite Locale nu comunică decizia de impunere sau o comunică greșit, situație în care contribuabilii află de existența acestei decizii de impunere de abia atunci când li se comunică de la bancă că pe contul acestora s-a înființaț o poprire.
Împotriva popririi se poate formula contestație la executare.
Sfatul nostru este să nu neglijați astfel de decizii de impunere și să luați măsuri de îndată ce vi s-a comunicat decizia de impunere sau invitația prin care vi s-a solicitat să vă prezentați la sediul Direcției de Taxe și Impozite Locale pentru a oferi lămuriri suplimentare.
Următorul pas după decizia de impunere este executarea silită.
Ai nevoie de un AVOCAT pentru societatea ta? Ai nevoie de un AVOCAT pentru a contesta EXECUTAREA SILITĂ? Ne poți trimite o solicitare folosind FORMULARUL de mai jos sau ne poți scrie direct pe WhatsApp AICI !

Lasa un comentariu

Contacteaza-ne

*fisiere acceptate jpg, jpeg, png, pdf